Junta de Centre
A les universitats públiques la Junta de Centre és l'òrgan col·legiat de govern de les facultats i escoles.
En la seva composició hi ha representants tant del Personal Docent Investigador (PDI) i del Personal d'Administració i Serveis (PAS) com de l'Estudiantat.
Les atribucions principals de les Juntes de Facultat o d'Escola depenen del seu reglament, però en general són:
-
elaborar i aprovar el reglament de la Facultat o Escola en el marc de les directrius establertes pel Consell de Govern;
-
vetllar per l'execució de les polítiques d'actuació de la Facultat o Escola;
-
aprovar el pla docent i vetllar per l'organització de la docència;
-
elaborar els projectes de plans d'estudis;
-
participar en l'elaboració de propostes de creació de noves titulacions o de la seva supressió;
-
aprovar el pressupost anual i la rendició de comptes de l'aplicació d'aquest pressupost;
-
informar de la creació, modificació o supressió de departaments i l'adscripció de centres que imparteixin les titulacions assignades a la Facultat o Escola;
-
resoldre els conflictes relatius a l'adjudicació de docència d'assignatures que puguin sorgir amb els departaments i àrees de coneixement o especialitats;
-
proposar el nomenament de doctors honoris causa;