Accions del document

Els vehicles catalans, segon i cinquè classificats a la Formula Student Spain

Comparteix Share
L'EcoR2 de l’ETSEIAT, l’únic cotxe híbrid de la Formula Student Spain, ha aconseguit batre a la resta de vehicles que competien excepte al de la Universitat de Zurich, que ha quedat en primera posició. Per part seva, l’automòbil CAT04 de l'equip ETSEIB Motorsport, també creat per estudiantat de la UPC, ha quedat en cinquè lloc. Tots dos han superat totes les proves de la competició, realitzada del 29 de setembre al 2 d'octubre a Montmeló.
Els vehicles catalans, segon i cinquè classificats a la Formula Student Spain

L'equip UPC ecoRacing amb el rector de l'UPC, Antoni Giró, al circuit de Montmeló

L’Associació de Recerca Tecnològica UPC ecoRacing, de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeries Industrial i Aeronàutica de Terrassa (ETSEIAT) i la seva nova versió de l’EcoR2 híbrid, ha triomfat a la Formula Student Spain 2011, la competició que ha tingut lloc al Circuit de Catalunya, del 29 de setembre al 2 d’octubre. Aquest bòlid universitari, dissenyat i construït integrament per estudiants de l’ETSEIAT, de la Universitat Politècnica de Catalunya. BarcelonaTech (UPC), ha estat l’únic projecte de cotxe híbrid de la competició. 

El vehicle de la Universitat de Zurich (Suïssa) ha estat el guanyador. L’EcoR2 de l’ETSEIAT ha quedat en segona posició, i ha batut a la final tots els vehicles elèctrics, excepte al de Zurich. Aquesta aposta tecnològica ecològica dels estudiants del Campus de la UPC a Terrassa els ha permès ser el millor projecte de tot l’Estat, i el segon d’aquesta competició internacional interuniversitària, en la qual han participat 22 vehicles (tretze de combustió, vuit d’elèctrics i un d’híbrid). 

Per la seva part, l’automòbil CAT04 de l'equip ETSEIB Motorsport, dissenyat per estudiantat de l'Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB),  també de la UPC, ha quedat en cinquè lloc en la classificació general, i ha superat també totes les proves de la competició. 

La UPC és la única universitat que s'ha presentat amb un vehicle híbrid, i és la única espanyola que compta amb dos monoplaces tipus Fórmula en aquesta competició. 

En aquesta segona edició s'han enregistrat 24 equips de 22 universitats diferents, procedents d’Espanya, Alemanya, Itàlia, Portugal, República Txeca, i Rumania. 

Els vehicles de la UPC ja han participat aquest estiu en diverses edicions europees de la competició interuniversitària Formula Student, que consisteix a dissenyar, construir i competir amb un vehicle monoplaça de competició. 

Concretament, el vehicle l’EcoR2 híbrid, de l’associació d’estudiants UPCecoRacing de l’ETSEIAT, va obtenir un sisè lloc a les categoria d’energies alternatives al circuit de Siverstone (Regne Unit) el juliol passat, tres dies després del campionat del món de Formula 1. També va formar part del grup de 39 vehicles que van superar les exigents proves de resistència. Fora de la pista, l’equip UPC ecoRacing va assolir la tercera i la cinquena posició a les proves de sostenibilitat i de negoci, respectivament. . 

Per part seva, l’automòbil CAT04 de l'equip ETSEIB Motorsport va competir del 27 al 31 de juliol al circuit de RedBullring (Àustria) i del 2 al 7 d’agost a Hockenheim (Alemanya), i va obtenir molt bons resultats: va quedar entre els 21 primers equips en la classificació general de les dues competicions i va poder completar la prova de resistència, prova que no havien superat en les edicions anteriors. 

El primer híbrid de l’Estat
L’EcoR2 és el primer cotxe híbrid de competició desenvolupat a l’Estat. La nova versió, amb bateries de liti d'última generació i frenada regenerativa, es pot carregar en qualsevol endoll i presenta importants novetats tecnològiques. El pilot pot variar diferents paràmetres del motopropulsor des del volant, així com triar el mode de funcionament: elèctric zero emissions, combustió o híbrid paral·lel. 
El projecte UPC ecoRacing es desenvolupa en el marc del Programa INSPIRE3 de promoció del talent i emprenedoria de l’ETSEIAT. Entre els més de 30 col·laboradors del projecte, destaquen els patrocinis d’entitats com UNNIM Obra Social, l’Ajuntament de Terrassa, Ascamm, Derbi i CTM.

Calendari al Circuit de Catalunya
El dijous 29 i el divendres 30 de setembre van tenir lloc les proves estàtiques (Scrutinnering, Business Presentation, Design Event i Cost Event). El dissabte 1 i el diumenge 2 d’octubre es va realitzar les proves dinàmiques (Acceleration, Skid Pad, Autocross i Endurance). 

Formula Student és una competició universitària nascuda als anys 80 que promou la innovació i l’R+D mitjançant el projecte d’un vehicle i es porta a terme a Europa, Estats Units, Japó i Austràlia. En aquest esdeveniment internacional es donen cita les universitats més prestigioses de tot el món per competir amb projectes de cotxes tipus Fórmula. 

Aquesta iniciativa està impulsada per la Societat d'Enginyers d'Automoció (Society of Automotive Engineers, SAE) de cada país, les quals, alhora, configuren l'organització internacional FISITA.

+ enllaços
Programa de les proves de la competició [pdf]

+ notícies relacionades:
Dos equips de la UPC competiran a la Formula Student Spain, al circuit de Montmeló

Font: Premsa UPC
arxivat sota: ,
darrera modificació: Octubre 2011

Notícies

Aquest web utilitza cookies pròpies per oferir una millor experiència i servei. En continuar amb la navegació entenem que acceptes la nostra política de cookies.
RSS RSS  Accessibilitat  Avís legal   Consell de l'Estudiantat de les Universitats Catalanes. CEUCAT.
© UPC (obriu en una finestra nova) . Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech