Accions del document

Les universats defensen l'actual model d'educació de Catalunya

Comparteix Share
El CIC, l'ACUP i diversos consells d'estudiants han emès comunicats a favor del model d'immersió lingüística

Comunicat ACUP

08/09/2011

Els rectors i les rectores de les universitats que conformen l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP), davant la interlocutòria del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) sobre l’ús de les llengües en l’ensenyament de les escoles a Catalunya volem manifestar el següent:

 

  • El ple suport al model educatiu actual, fruit d’un treball rigorós i d’un ampli consens al llarg de les darreres dècades tant per part de la comunitat educativa com dels representants legítimament escollits del Parlament de Catalunya i de la Generalitat de Catalunya;

 

  • El reconeixement de l’eficàcia i el normal desenvolupament de l’ús del català com a llengua vehicular a l’escola i de la immersió lingüística i la no separació a les escoles per raó de llengua, que assegura el ple coneixement de la llengua catalana i de la llengua castellana per part dels alumnes de Catalunya tal com demostren reiteradament les distintes enquestes i avaluacions del sistema educatiu. Cal recordar en aquest punt que la immersió lingüística va ser considerada com el sistema més eficaç per promoure el multilingüisme el 24 de març del 2009 a l'Eurocambra, recull l'esperit de la Carta de les Llengües Minoritàries i ha estat internacionalment lloat en nombroses ocasions;

 

  • El ple suport a la comunitat educativa i a la Generalitat de Catalunya en la defensa del model lingüístic a les escoles i al normal desenvolupament de l’aprenentatge de la llengua catalana, la llengua castellana i d’altres llengües tal com es duu a terme amb l’actual model educatiu a Catalunya, que permet avançar cap a una societat plurilingüe, tolerant i plenament normalitzada, amb el català com a llengua vehicular del país.

Comunicat CIC

07/09/2011

La Comissió de Política Lingüística del Consell Interuniversitari de Catalunya, amb la representació de totes les universitats públiques i privades catalanes, en sessió de 7 de setembre de 2011, ha manifestat aquest matí que les universitats de Catalunya defensen el model educatiu actual de l’ensenyament no universitari del nostre país. Un model que no separa els infants i els joves per raó de llengua i que fa possible el coneixement de les dues llengües oficials.
 
La immersió lingüística, basada en el català com a llengua vehicular, ha permès garantir la presència i l’ús d’aquesta llengua en l’ensenyament primari i secundari, i ha afavorit la cohesió social en no permetre la separació entre comunitats lingüístiques ni fomentar discriminacions o desigualtats de cap mena.
 
Per aquest motiu, la Comissió de Política Lingüística del Consell Interuniversitari de Catalunya avala el model educatiu vigent que, tot establint les bases de l’ús normal i preferent del català a l’ensenyament obligatori, és el garant de la presència i l’ús d’aquesta llengua, com a pròpia, a l’àmbit universitari.

NOTICIES RELACIONADES:
Comunicat del CEUCAT

darrera modificació: Setembre 2011

Notícies

Aquest web utilitza cookies pròpies per oferir una millor experiència i servei. En continuar amb la navegació entenem que acceptes la nostra política de cookies.
RSS RSS  Accessibilitat  Avís legal   Consell de l'Estudiantat de les Universitats Catalanes. CEUCAT.
© UPC (obriu en una finestra nova) . Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech